Při odesílání emailů se mohou objevit různé chybové hlášky související s nastavením SMTP, připojením k serveru nebo velikostí zprávy. V tomto článku jsme pro vás shrnuli nejčastější chyby, které se při odesílání emailů v SuperFaktuře mohou objevit, spolu s postupy, jak je vyřešit 🙂
| Kód chyby | Typ problému | Co s tím? |
| 554 | Blokované odeslání | Mrkněte na řešení |
| 551 | Neznámá adresa odesílatele | Mrkněte na řešení |
| 535 | Autentifikace – nesprávné údaje nebo vypršená autorizace | Mrkněte na řešení |
| 454, 110 | Spojení se serverem – výpadek nebo timeout | Mrkněte na řešení |
| 450 | Překročený limit – příliš velká příloha / email | Mrkněte na řešení |
| 421 | Vytíženost serveru e-mailového poskytovatele adresáta | Mrkněte na řešení |
Blokované odeslání (kód chyby: 554)
Server emailového podnikatele odmítl odeslání emailu na dané emailové adresy.
Možné důvody:
- E-mail nebo IP adresa příjemce je na blacklistu.
- Překročení kvóty pro odeslání nastavené poskytovatelem.
Příklad chybové hlášky:
- Chyba: 554 5.7.1 Message rejected due to local policy
Jak to vyřešit?
- Prosím, obraťte se na svého poskytovatele emailu – věříme, že vám poradí, kde by mohl být problém. Z naší strany bohužel nemáme dosah na řešení.
Neznámá adresa odesílatele (kód chyby: 551)
Email odesílatele nesedí s odesílatelem nastaveným pro daný SMTP účet.
Možné důvody:
- Nejčastějším důvodem bývá to, že při nastavení SMTP nemáte v účtu SuperFaktury v části „Můj profil → Aplikace → Emaily a SMS“ zaškrtnuté políčko „Uvádět jako odesílatele SMTP email„.
- V případě, že nastavení máte již delší dobu a začala se objevovat tato chyba, mohlo dojít ke změně podmínek u vašeho emailového poskytovatele, který nyní kontroluje email odesílatele s odesílatelem nastaveným pro daný SMTP účet.
Příklad chybové hlášky:
- Chyba na strane SMTP : 551 Blocked, unknown email adress in envelope-sender or From header.
Jak to vyřešit?
- V účtu SuperFaktury v části „Můj profil → Aplikace → Emaily a SMS“ zaškrtněte políčko „Uvádět jako odesílatele SMTP email„.
Autentifikace — chybné přihlašovací údaje (kód chyby: 535)
Nepodařilo se připojit na server poskytovatele.
Možné důvody:
- nesprávně vyplněné SMTP údaje (heslo, port, host, …)
- vypršená autorizace
Příklady chybových hlášek:
- Chyba na strane SMTP: 535 Incorrect authentication data
- Chyba: Email sa nepodarilo odoslať. Chyba 535 5.7.8. Error: authentication failed
Jak to vyřešit?
- Zkontrolujte si vaše SMTP nastavení v účtu SuperFaktury v části „Můj profil → Aplikace → Emaily a SMS„. Pomoci by vám s tímto mohl tento náš článek.
- Pokud používáte odesílání pomocí Gmailu/Office, problém může být ve vypršené autorizaci. V účtu SuperFaktury v části „Můj profil → Aplikace → Emaily a SMS“ nastavte odesílání přes SuperFakturu a nastavení uložte. Následně opětovně vyberte odesílání přes Gmail/Office a proveďte novou autorizaci.
Spojení se serverem — problém s připojením (kód chyby: 454, 110)
Nepodařilo se připojit na server vašeho emailového poskytovatele.
Možné důvody:
- Krátkodobý výpadek servera vašeho emailového poskytovatele.
- V časovém limitu jsme nedostali žádnou odpověď ze strany emailového poskytovatele.
Příklady chybových hlášek:
- Chyba:“SMTP error: 110: Connection timed out“
- Chyba na strane SMTP: timeout
- Chyba: Email nebyl odeslaný – Chyba na strane SMTP: 454 4.7.0 Temporary authentication failure: Connection lost to authentication server.
Jak to vyřešit?
- Zkuste email odeslat za chvíli znovu. V případě, že problém přetrvává, zkuste se, prosím, informovat svého poskytovatele emailu, zda nemá momentálně výpadek.
Velikost zprávy — email je příliš velký (kód chyby: 450)
Možné důvody:
- Email se nepodařilo odeslat z důvodu dosažení limitu nastaveného na serveru na straně vašeho poskytovatele.
Příklad chybové hlášky:
- Chyba: 450 4.7.1 Policy Rejection- Quota Exceeded“.
Jak to vyřešit?
- Zkuste se, prosím, informovat u vašeho poskytovatele emailu na limit velikosti zprávy nebo ji zkuste odeslat za chvíli znovu.
Vytíženost serveru emailového poskytovatele (kód chyby: 421)
Možné důvody:
- Dočasně vytížený server cílového emailového poskytovatele – adresáta (příjemce).
Příklady chybových hlášek:
- Chyba na strane SMTP: 421 4.3.O System failure occured. Please report to.
Jak to vyřešit?
- Zkuste, prosím, odeslat email o něco později.
Pokud se vám problém i přesto nedaří vyřešit nebo se zobrazená hláška v tomto článku nenachází, pošlete nám prosím snímek obrazovky s chybou na adresu info@superfaktura.cz, případně nám napište do chatu. Rádi se na to podíváme a pomůžeme vám problém vyřešit 🙂
